Popularno:

01.09.2025.

USK u novu školsku godinu ulazi s reformom obrazovanja i stabilnim brojem učenika

USK u novu školsku godinu ulazi s reformom obrazovanja i stabilnim brojem učenika

Početak nove školske godine u Unsko-sanskom kantonu obilježava stabilizacija broja učenika, nastavak implementacije kurikularne reforme i uvođenje novih pravilnika koji bi trebali unaprijediti kvalitet nastavnog procesa. Direktor Pedagoškog zavoda USK Adis Džaferović ocijenio je da su pozitivni pomaci već vidljivi, ali i da obrazovni sistem ostaje suočen s ozbiljnim izazovima.

Prema njegovim riječima, stagnacija pada broja učenika može se posmatrati kao ohrabrujući znak nakon godina konstantnog smanjenja upisa.

"To ukazuje na mogućnost usporavanja negativnih trendova, poput iseljavanja i pada nataliteta. Najviše prvačića ove godine upisano je u Bihaću i Velikoj Kladuši, dok najmanje u Bosanskom Petrovcu i Ključu. Ohrabruje i podatak da je u srednje škole upisano više učenika nego što je bilo maturanata, što je znak zaustavljanja negativnih kretanja", naglasio je Džaferović.

U osnovnim školama USK već se implementira kurikularna reforma, koja je proširena na nove razrede. Paralelno, gimnazije su krenule s prilagođavanjem programa, a više stotina nastavnika prošlo je obuke u Bihaću i Cazinu.

"Naš cilj je da reforma donese stvarna poboljšanja u nastavi. Raduje nas činjenica da iskustva naših stručnjaka prepoznaju i u drugim kantonima, gdje prenose stečena znanja i dobre prakse", dodao je direktor Pedagoškog zavoda.

Jedna od novina koja bi od ove školske godine trebala biti u primjeni jeste Pravilnik o napredovanju nastavnika u osnovnim školama. Prema riječima Džaferovića, on će doprinijeti profesionalizaciji sistema i većoj motivaciji nastavnika.

"Cilj je da se prepoznaju i nagrade oni koji u nastavu unose dodatnu energiju i kvalitet. Time se nastavnicima pruža mogućnost da napreduju u zvanju, uz adekvatnu finansijsku satisfakciju", kazao je.

Demografski trendovi i dalje stvaraju izazove, posebno u ruralnim područjima gdje su česta kombinirana odjeljenja. Osim toga, kanton se suočava s nedostatkom nastavnika određenih predmeta, ponajprije matematike, fizike i hemije.

"Iseljavanje je dovelo do smanjenja broja učenika u selima, što nas je primoralo na formiranje kombiniranih odjeljenja. To utiče na kvalitet nastave, ali vjerujemo da će s ublažavanjem migracijskih trendova doći do stabilizacije. Istovremeno radimo sa univerzitetom na poticanju studenata da upisuju deficitarne studijske programe", pojasnio je Džaferović.

Na kraju, on je naglasio da Pedagoški zavod kontinuirano prati rad učenika i nastavnika, kako bi se na vrijeme prepoznali problemi i poduzele mjere. Najveći izazov, ističe, ostaje povezanost demografskih promjena sa kvalitetom obrazovanja, što zahtijeva koordinisan pristup cijelog društva.


Podijeli

Izvor

F. Vojić

POVEZANI ČLANCI